.: Şizofren Ailelerine Özel Bir Rehber :.

Marek'in hikayesi

Marek'e şizofreni tanısı ilk olarak yedi yıl önce konuldu ve o tarihten beri de ilaç tedavisi sürüyordu. Tedavi, belirtilerin düzelmesinde çok başarılı oldu ve Stavanger'de bir okulda öğretmenliğe devam edebildi.

Fakat Marek yıllar içerisinde ilaç tedavisine bağlı olarak, çeşitli değişiklikler geçirdi.

Başlangıçta, günde ik i kez aldığı tip ik antips ik ot ik grubu bir ilaç reçetelenmişti. Bu ilaç belirtilerini kontrol ediyor gibi görünse de, bazı yan etkilere yol açtı. Marek'in enerjisi alarm verecek derecede azaldı ve bütün bir okul gününü uykuya dalmadan geçiremez hale geldi. Ayrıca ellerinin de kontrolsüz biçimde titremeye başladığını fark etti. O kadar ki tahtaya yazı yazması güçleşti. Fakat Marek'i en fazla rahatsız eden yan etki, ağzını ve dilini etkileyen kasılmaydı. Bir şekilde, Marek bundan aşırı biçimde endişelendi. Çünkü takılarak konuştuğundan öğrencileri onunla dalga geçiyorlardı. Böylece ilaç tedavisini reddetmeye başladı. Sinirli, d ik kati çabuk dağılan ve unutkan biri oldu.

Neyse ki Mark'ın eşi, bunların hastalığın tekrarlamasının erken belirtileri olduğunu fark etti ve onu ps ik iyatristini tekrar ziyaret etmesi ve tedavi programının yeniden gözden geçirilmesi konusunda ik na etti. Ps ik iyatristi Marek'in ilacını daha yeni, "atip ik " bir antips ik ot ik ilaç ile değiştirmeyi kabul etti.

Marek'in durumu kısa zamanda düzelmeye başladı. Hastalığın tekrarladığına dair işaretler ve aynı şekilde daha önceki ilacından kaynaklanan hoş olmayan yan etkiler ortadan kalktı.

Artık titremeler ve konuşmasındaki takılmalar yüzünden kendini kontrol altında tutmak zorunda kalmıyordu . Marek, sınıfın önünde kendini daha güvende hissetmeye başladı ve öğretmenl ik mesleğine yenilenmiş bir enerji ile yaklaşmaya başladı. Birkaç ay sonra Marek, tamamen farklı bir şeyden dolayı sıkıntı duymaya başladı. Kilo almaya başlamıştı.

Marek egzersiz yapmaya ve az yağlı diyet uygulamaya karar verdi. Marek'in kilo alımında yavaşlama olsa da, giderek ağırlaştığı yadsınamaz bir gerçekti.

Sonunda aile doktorundan yardım istemeye karar verdi. Doktor bunun, Marek'in kullandığı atip ik antips ik ot ik ilacın bilinen bir yan etkisi olduğunu söyledi.

Marek ilacının yeniden gözden geçirilmesi için ps ik iyatristini ziyaret etti. Bu sefer başka bir atip ik antips ik ot ik ilaç verildi. Daha sonraki aylarda Marek'in kilosu yeniden düşmeye başladı. Dahası Marek düşük yağ oranlı diyetine ve egzersizine uymayı sürdürdü. Marek kendisini her zamankinden daha iyi hissettiğini söylüyordu.

Nisan 2024