.: KALBİNİZİ KORUYUN :.

DANIŞMAN PSİKOLOJİK HİZMETLER MERKEZİ
KALP VAKFI İÇİN HAZIRLANMIŞ OLAN
PSİKOLOJİK DESTEK ANKETİ

Bu Testi Yaparak bize e-mail yoluyla gönderirseniz, psikolojik kalp değerlendirmenizi yaparak size sonuç tablosunu göndereceğiz.

1. Kalbinizle ilgili bir şikayetiniz var mı ? Evet / Hayır
  2. Danışman Psikolojik Hizmetler Merkezindeki Psikolojik Destek Programı'na katılmak ister misiniz?  Evet  Hayır
  3. Fiziksel hastalıklara psikolojik sorunlarınız sebep olabileceğini düşünüyor musunuz?  Evet  Hayır
  4. Hayatınızdaki üzüntülerin sağlığını etkileyebileceğini biliyor musunuz? Evet Hayır
  5. Stresin sağlık üzerinde olumsuz etkileri olduğunu biliyor musunuz? Evet Hayır
  6. Kalp rahatsızlıklarından korunmak için psikolojik olarak neler yapmanız gerektiğini öğrenmek ister misiniz? Evet  Hayır
  7. Kalp krizi anında kendinizi psikolojik olarak nasıl rahatlatabileceğinizi öğrenmek ister misiniz?  Evet  Hayır
  8. Kalp krizi geçirdiyseniz ikinci atağı geçirmemek için psikolojik destek ister misiniz?  Evet  Hayır
  9. Sizinle benzer problemleri olan kişilerle birlikte Psikolojik Destek Grubu'na girmek ister misiniz?  Evet  Hayır
  10. Çevrenizde benzer rahatsızlığı olan kişiler var mı? Evet Hayır
  11. Ailenizde benzer rahatsızlığı olan kişi veya kişiler var mı? Evet Hayır
  12. Rahatsızlığınız sonrasında psikolojik durumunuz bozuldu mu? Evet Hayır
  13. Buradaki psikolojik destekten memnun kalırsanız çevrenize tavsiye eder misiniz?  Evet  Hayır
  14. Psikolojik destek için bütçenizden ayda ne kadar ayırabilir siniz? Evet Hayır

KALP HASTASI OLMAMAK İÇİN:

•  Diyet yada sağlıklı beslenmeye çocuk yaşlarda başlanacağını unutmayın.

•  Boy-kilo oranına çok dikkat edin.

•  Kadınlar, menopozunuzu mutlaka geciktirin.

•  Fizik aktivitenizi arttırın, tembellik ve aşırı stresten uzak durun.

•  İş ve meslek konusunda hiçbir zaman beceri ve olanaklarınızı zorlamayın.

•  20 yaşından sonra hiç olmazsa bir kez; kan yağları, homosistein ve HS- CRP kontrolü yaptırın.

•  Aile hikayenizde erken kalp hastalığı varsa diyabet, yüksek tansiyon hastası iseniz 30, değilseniz 40 yaşından sonra her yıl kan yağları, homosistein kontrolü ve efor testi yaptırın.

•  Kendinizle, yaşamla, ailenizle, eşinizle, dostlarınızla barışık olun, A tipi (çabuk karar veren, hırslı, kavgacı, acele hareket eden) kişiliğiniz varsa yavaşlayın.

•  SİGARA İÇMEYİN.

•  Hastalığınızı, aileniz veya çevrenizle ilgili sorunlarınız bir liyezon psikiyatri uzmanı ile görüşün.

KALP HASTASI OLANLAR İÇİN:

•  SİGARA İÇMEYİN, sigara içilen ortamda bile bulunmayın.

•  Düzenli olarak bir kardiyologun kontrolüne girin.

•  Tedaviniz ilaç, balon veya ameliyat olabilir, hepsinin olumlu ve olumsuz yanlarını, uzun dönem sonuçlarını doktorunuzla tartışın.

•  Abartılmış fizik aktivitelerinden kaçının ve bir kardiyak rehabilitasyon uzmanının hazırladığı bir programa başlayın.

•  Seks konusunda sevgilinizi değil eşinizi, otel odasını değil evinizi tercih edin.

•  Devamlı kullanmanız gereken ilaçlarınız ihmal etmeyin, özellikle yüksek tansiyon ilaçlarınızın yedeğini bulundurun.

•  Kan yağlarınızı kontrol için diyetin yetmediği durumlarda mutlaka sürekli olarak ilaç kullanın.

•  Kan yağlarınızı 3 ayda bir kontrol ettirerek tahlil raporunda yazan normal sınırın altında tutun.

•  Aile ve sosyal yaşamınızı bir kez daha gözden geçirip hayatınızdaki olumsuzlukları en aza indirin.

•  Hastalığınız için aileniz ve çevrenizi suçlamayın, sorunlarınız için bir liyezon psikiyatri uzmanından yardım alın.

AİLESİNDE KALP HASTASI OLAN KİŞİLER İÇİN:

•  Hiçbir zaman onu hasta olduğu için suçlamayın

•  Tetkik ve tedavinin her aşamasında onu destekleyin.

•  Hastalığın oluşmasında kendinizi de hatalı buluyorsanız, bunu abartılı şekilde telafi etme telaşına girmeyin. Onun hastalığını siz hep aklınızda tutun ama ona unutturmaya çalışın.

•  Hasta olan babanız, anneniz veya kardeşinize mutlaka kan yağları, Lp(a), homosistein ve HS- CRP kontrolü ile efor testi yaptırın.

•  Cinsel konularda olabilecek yetersizlik ve isteksizliklerde anlayışlı davranın.

•  Diyetinde bir aile programı olması gerektiğini aklınızda tutun.

•  Eşinizin ilaçlarını ve kontrol günlerini yakından takip etmeniz ona yaşıma sarılma ve güven duygusu vereceğini unutmayın.

•  Bu hastalığın ekip çalışmasıyla, yani eş, çocuk, kardeş, yakın arkadaşla daha kolay yenileceğine inanın.

•  Hastanıza yardımcı olabilmek için siz de SİGARA İÇMEYİN.

•  Hastanızla iyi bir iletişim kuramıyorsanız bir liyezon psikiyatri uzmanından yardım isteyin.

KALBİNİZE SAĞLIK.

Prof. Dr. Bingür SÖNMEZ

Kalp hastalıklarıyla yaşamanın yoları

• Stres yaratan düşünce sistemimizi tanımak
  • Bedensel stres tepkilerini tanımak
  • Bireysel kaynaklarımızın farkında olmak
  • Rahatlama tekniklerini öğrenmek
  • Probleme özel çözüm yoları geliştirmek
  • Başarıyı küçük adımlarla bölebilmek
  • Uzun dönemli hedeflerle uyumlu olmak
  • Gelecekle ilgili beklentileri bazı zamanlarda tekrar gözden geçirmek
  • Başarıyla olduğu kadar başarısızlıkla barışık olabilmek
  • Yaşam koşullarının değişiminde ve zorluğunda aile ve yakın çevre ile işbirliği içinde olmak.